Kampanie społeczne, które są obrzydliwe

 

Uwaga, prezentowany poniżej materiał można oznaczyć jako NSFW gdyż zawiera rzeczy, których lepiej nie oglądać przy jedzeniu gdyż może to wywołać natychmiastowe wymioty.

Zapewne każdy z nas kiedyś zobaczył coś, co mogło wzbudzić w nim chęć do wymiotowania, w tym wpisie przedstawię najbardziej obrzydliwe kampanie społecznej jakiekolwiek widziałem.

  1. ? – Reheat Cooked Foods Thoroughly

Zaczynamy od najmniej z odrażających rzeczy, ta pochodząca z (prawdopodobnie) z 1950 kampania przedstawia chłopca wracającego do domu i chcącego coś zjeść, przerywa mu narrator (odpowiedź chłopaka jest trochę w stylu  Trudnych Spraw) po czym odkłada i ogląda jak to bakterie najpierw bawią się na jego posiłku po czym umierają. Miło wiedzieć, że na Twoim posiłku leżą trupy jakichś bakterii. Smacznego.

2. Food Standards Agency – Saturated Fat

Kolejna „miła dla oka” kampania, tym razem dotycząca ilości tłuszczu zawartego w posiłkach przeciętnego człowieka. Kobieta wyciąga pojemnik z tłuszczem po czym wylewa go do zlewu, sam widok tej tłustej masy sprawia, że chce się wymiotować.

3.  BHF – „Tłuste” papierosy

Kampania zachęcająca do rzucenia palenia, przedstawia ludzi palących papierosy z których ścieka dość nieprzyjemnie wyglądająca substancja. Jednej kobiecie spada na spodnie, a ta ją strzepuję. Puenta? Palenie papierosów powoduje gromadzenie tłuszczu który zatyka nasze arterie. Obrzydliwe.

4. ? – Don’t inject AIDS

Jedna z najbardziej popularniejszych kampanii, młody chłopak dowiaduje się, że ma AIDS ponieważ używał zanieczyszczonego sprzętu do wstrzykiwania sobie heroiny. Sama kampania ma jeden obrzydliwy moment tj ten w którym występuje strzykawka. Powstała druga wersja tej kampanii zniechęcająca do palenia heroiny, jej logika jest dość dziwna – zamiast powiedzieć nie bierz tego bo to cię zniszczy jest powiedziane, że palenie może prowadzić potem do wstrzykiwania, które może się zakończyć (poprzez używanie brudnego sprzętu) zakażeniem wirusem HIV. To równie dobrze można się zarazić takim wirusem przez używanie skażonych nim leków .

5. SWR – „Sztuczki” & „Kołysanka” & „Liczenie owiec”

Niemiecka telewizja SWR rozpoczęła kampanię zachęcającą do sprawdzania przez rodziców co oglądają ich pociechy, stworzyła w tym celu dwie kampanie: „Sztuczki” oraz „Kołysanka”. Pierwsza z nich przedstawia różne filmy oraz opisuje różne sztuczki stosowane w kinematografii (sztuczna dłoń, animacja komputerowa), autorzy stwierdzają, że przeciętny widz wie jak to wszystko działa, ale dziecko już nie. Druga jest zbiorem fragmentów różnych filmów z podłożoną dziecięcą kołysanką, pytanie na końcu brzmi: czy wiesz co oglądają Twoje dzieci przed snem? Dość brutalne sceny z filmów mogą być nieodpowiednie dla dzieci, które mogą brać je za rzeczywiste. Trzecia kampania ma przesłanie jak druga, pojawiają się różne brutalne sceny, słychać również dziecko które (jak to się potocznie mówi) „liczy barany” tylko w tym przypadku to sceny z owych filmów . Tak by the way, chciałem wyjść z propozycją zrecenzowania wszystkich filmów użytych w  kampaniach SWR i które zostały rozpoznane (napiszę o tym osobnego posta na Facebooku).

5. National Council Against Smoking – Smoła

Dość świeży nabytek, gdyż kampania ta została wrzucona wczoraj na kanał pewnej PIFsterki (pozdrawiam i zapraszam do zostawienia subskrybcji). NCAS to południowoafrykańska organizacja, której celem jest zwalczenie użycia tytoniu, słynie ona m.in z kampanii, którą mógłbym śmiało określić jako creepy oraz drugiej, która obfituje czarnym humorem jednak to nic w porównaniu z naszym dzisiejszym kandydatem, kampanią, w której kobieta wymiotuje czarną smołą. Tagline mówi, że przy paleniu przez 40 lat 20 paczek dziennie zbiera się 3.4 kg smoły. Mam nadzieję, że podczas oglądania nic nie jedliście bo prawdopodobnie zwrócilibyście to.

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Kampanie społeczne, które są obrzydliwe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s