Zestawienie – najlepsze muzyczne kampanie społeczne

Dziś odpoczniemy chwilę od informatyki i zajmiemy się moim drugim ulubionym tematem – kampanie społeczne. Długo myślałem nad tematem, no bo wypada coś napisać, zwłaszcza że konkurencja nie śpi  (tak nawiasem, zapraszam na blog mojego kolegi Bartosza)  aż przypomniałem sobie swoją playlistę na YT z najlepszymi moim zdaniem muzycznymi kampaniami społecznymi. Tak więc bez przedłużania przejdźmy do zestawienia. Cała playlista dostępna jest tutaj. Nie będę numerował, gdyż wszystkie kampanie są moim zdaniem dobre.

NHS

W 2016 brytyjskie Ministerstwo Zdrowia stworzyło kampanię ostrzegającą przed nieprawidłowym zażywaniem antybiotyków, przypominając że nie są one lekarstwem na wszystko a ich używanie bez przyczyny może spowodować, że nagle przestaną działać gdy będziemy tego potrzebować. Piosenka jest bardzo chwytliwa, trochę niepokojące jest tylko trochę to pokazanie martwych pigułek…

 

Truth

Rozpoczęta w 1999 w USA kampania Truth (z ang Prawda) powstała by walczyć o lepsze jutro bez dymu papierosowego. Wykorzystuje w tym celu różne, bardzo często szokujące techniki (patrz tu lub tu)  chociaż ostatnio przerzucili się na głupie kampanie z memami, no ale odbiegam od tematu.  Wśród tych szokujących kampanii znalazły się dwie z motywem muzycznym.

Pierwsza z nich to „Unsweetened truth”, kampania mająca na celu pokazanie, że koncerny nikotynowe produkują smakowe papierosy tylko dlatego, by zachęcić użytkowników do palenia. Na kolorowej platformie znajdują się osoby, które pod wpływem chorób ponikotynowych nie mogą normalnie funkcjonować, co wśród widowni wywołuje szok i zdegustowanie. Wszystko to okraszone piosenką „Why do they make tobacco taste sweet?”

Druga z nich to reklama z kowbojem, który zaczyna śpiewać piosenkę, że nikotyna nie zawsze cię zabije ale może zostawić po sobie ślady, reakcja ludzi? Bezcenna. Moim zdaniem kampania warta obejrzenia.

 

DEFRA

Dość śmieszna reklama z chwytliwą piosenką i produktami spożywczymi śpiewającymi o tym, żeby nie zabierać ich ze sobą z wycieczki, gdyż może to grozić przenoszeniem się chorób. Najlepsza jest mina tej kobiety 😉

 

CCA

Kanadyjska organizacja Companies Committed to Kids (wcześniej Concerned Children’s Advertisers) słynie z dość dziwnych reklam mogących powodować u dzieci nocne koszmarki. Tego nie da się opisać, to trzeba zobaczyć.

Don’t You Put It in Your Mouth

Przekazem tej kampanii jest by dzieci nie wpychały sobie losowych rzeczy do ust, gdyż może to być niebezpieczne oraz by pytać osoby które kochamy czy daną rzecz możemy do ust wsadzić. Pokazane jest to w piosence wykonywanej przez dwa dziwnie wyglądające kukiełki (w tym jedna z wytrzeszczem, serio to zdjęcie można wsadzić w screamer). Oglądacie na własną odpowiedzialność.

 

Drug Rap

Kolejna reklama CCA z dość wesołą piosenką na temat leków oraz narkotyków, z hasłem w refrenie by pytać rodziców czy można zażywać dany środek (już to sobie wyobrażam: mamusiu mogę wstrzyknąć sobie trochę heroiny?) do tego czy tylko mnie się wydaję, ale wszyscy wyglądają jakby przed kręceniem tej reklamy zapalili sobie skręta…

 

HEBS

Dość humorystyczna reklama antynikotynowa, której bohaterki śpiewają by chłopak którego gonią zwolnił, bo nie mogą biec (co jest wywołane przez ciągłe palenie papierosów). Piosenka ta stała się hitem co sprawiło, że została wydana jej pełna wersja.

 

Think!

Zanim angielski Departament Transportu zaczął robić swoje głupie i niezrozumiałe kampanie, zdarzyło się mu odpowiadać za jedną z lepszych kampanii dotyczącą ruchu drogowego dla dzieci. Uczy ona jak prawidłowo zachowywać się na drodze wykorzystując do tego (do reklamy nie do zachowania) miłą dla oka animację i piosenki.

 

 

Children’s Hospital of Pittsburgh (?)

Dość dziwna reklama z postacią zwaną jako Mr. Yuk oznaczaniem używanym do wskazywania które produkty mogą być niebezpieczne dla dzieci. Dobre paliwo dla nocnych koszmarów. Pełna wersja piosenki tu

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s